Null

Gimnastica prenatală și postnatală

Constituie un element important pentru a face din trecerea peste această perioadă etapa importantă din viața unei femei sarcina travaliul și nașterea - un eveniment plăcut și cât mai confortabil. Obiectivele importante ale gimnasticii prenatale și postnatale sunt atingerea și menșinerea unei stări generale bune fizice și psihice, naștere ușoară, recuperare rapidă.

Îngrijirea unui nou-născut este un lucru minunat, dar extrem de solicitant: nopți nedormite, schimbarea obiceiurilor și a programului zilnic pot duce la senzația de extenuare. Prin urmare, trebuie să vă pregătiți din timp organismul, atât în timpul sarcinii cât și după naștere, odihnindu-vă cât mai mult și găsind timp pentru tonifierea și relaxarea organismului prin exerciții speciale de gimnastica prenatală și postnatală. Cu cât veți avea o formă fizică mai bună, cu atât veși putea trece mai ușor peste perioada sarcinii și procesul nașterii, cu atât mai rapidă va fi perioada de recuperare!

Gimnastica prenatală are efecte benefice asupra viitoarei mame, dar și a fătului: poate preveni apariția unor complicații nedorite - exercițiile fizice practicate pe parcursul sarcinii scad riscul apariției hipertensiunii indusă de aceasta, iar circulația sângelui este îmbunătățită, fătul primind mai mult oxigen și substante nutritive, toxinele fiind eliminate mult mai eficient.

Gimnastica prenatală ajută la :

· prevenirea sau combaterea durerilor lombare prin detensionarea și întărirea musculaturii, autocontrolul asupra posturii și aliniamentului corpului

· creșterea mobilității articulare - în special a articulațiilor coxo-femurale și ale bazinului

· prevenirea apariției edemelor

· controlul greutății corporale pentru menținerea la valori adecvate perioadei de sarcină

· autocontrolul planșeului pelviperineal

· deprinderea mișcărilor respiratorii toracice și diafragmatice - exersând astfel respirațiile pentru travaliu

· prevenirea constipației

· diminuarea durerilor nașterii

De asemenea, gimnastica prenatală înlătură foarte eficient stresul.

Dupa o nașterea pe cale naturală, durerile locale pot fi pronunțate. Exercițiile de gimnastică prenatală pentru tonifierea planșeului pelvian pot fi de un real folos pentru a diminua acest discomfort și pentru a avea o condiție fizică satisfăcătoare. Gimnastica postnatala poate începe la 2 - 4 săptămâni după o naștere normală și la 6 săptămâni după operația de cezariană. Gimnastica postnatală are ca scop readucerea organismului femeii, cât mai rapid posibil, la nivelul estetic și funcțional de dinainte de sarcină, după suprasolicitarile din timpul sarcinii și nașterii.

Pentru a scăpa cu ușurință de kilogramele în plus acumulate pe perioada sarcinii, trebuie îndreptată atenția către sala de gimnastică unde, cu ajutorul specialiștilor în domeniu (și bineînțeles cu o dietă adecvată) vă veți recăpăta tonusul muscular dorit și un abdomen suplu. Exercițiile fizice pot reprezenta și un adjuvant în prevenirea sau combaterea depresiilor postnatale.


Ai intrebari? Ia legatura cu noi

captcha

Vrei o programare? Foloseste formularul de mai jos

Loading...